تبلیغات
امام حسن مجتبی (علیه السلام) - جواب کامل به شبهه ی وبلاگ چشمه در مورد مولی
امام حسن مجتبی (علیه السلام)
صد ها هزار یوسف اگر بخشدم خدا/مویی ز روی یوسف زهرا نمی شود


توده ی ولایت گریزان ،برای توجیه حق گریزی خود،به این توجیه سراب گونه رو آورده و مولی را به معنای محبوب دانسته اند؛یعنی:من کنت محبوبه،فعلی محبوبه.

پاسخ:

1)آیا در سخن ادیبان نامدار عرب،یا آیات قرآنی جایی سراغ دارید که مولا را به معنی محبوب معنی کرده باشند؟

2)آیا عاقلانه است که رهبری حکیم و فرزانه،مردم را در بیابانی سوزان جمع کند تا به آنان بگوید:هر کس مرا دوست دارد،علی را دوست داشته باشد؟

3)میان لزوم دوست داری علی با تبریک گفتن و دادن دست بیعت با علی(ع)،چه ارتباطی هست؟

4)آن همه دعای تند و تیز،فقط برای دوست داشتن علیست؟

5)اعتراف گرفتن از مردم به یگانگی خدا و رسالت و ولایتش،بر جان مسلمانان،با لزوم مهرورزی به علی(ع) چه نسبتی دارد؟

6)علی را تنها مدار حق خواندن،با بایسته شمردن مهربانی او چه ارتباطی دارد؟

7)راستی اگر فرمان نبوی وجود دوستی علی(ع) بود،(شوری،23) و محبت به علی بود،پس مخالفان وی که علیه وی جنگ بر پا کردند،عادل هستند؟آیا عایشه و ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و زبیر و مغیره و معاویه و... به دستور پیامبر عمل کردند؟آیا این سخن یاوه که آنان مجتهد بوده اند،و در اجتهاد خویش خطا کردند،اجتهاد در مقابل نص نبوی نیست؟

8)آیا مهرورزی به علی (ع) چنان منزلتی دارد که سبب یاس کفار و اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت رب به دین گردید؟

9)آیا لازمه ی به اتمام رسیدن رسالت پیامبر(ص)،دوستی علی(ع) است؟

10)آیا ترک این حکم فرعی چنان اهمیت دارد که خدا برای ترک آن عذاب بفرستد و تلویحا او را کافر بداند؟(اشاره به آیات ابتدایی معارج)

11)آیا دعوت به دوستداری علی(ع) به گرفتن شاهد و لزوم اعلام حاضران به غایبان نیاز دارد؟(فلیبلغ الشاهد الغائب)

12)آیا جزای عمل نکردن به یک عمل فرعی،بیماری برص برای انس و کوری برای براء و اشعث و زید و ابن ارقم و مرگ جاهلی برای خالد بن یزید است؟





نوع مطلب : شبهات، 
برچسب ها : مولی به معنی محبوب و دوست، پاسخ به شبهات غدیر، واقعه ی غدیر، شبهه، مولی،
لینک های مرتبط : پاسخ کوتاه عقلی، پاسخ از طریق قواعد عربی، مولی به معنی ناصر و یاور و پاسخ به آن، کسانی که منحصرا مولی را به معنی اولی دانسته اند،
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:06 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have truly
enjoyed browsing your blog posts. In any case I'll be subscribing to your
rss feed and I hope you write again soon!
یکشنبه 8 مرداد 1396 02:15 ق.ظ
A person necessarily help to make severely articles I would state.
That is the first time I frequented your web page and thus
far? I amazed with the analysis you made to create this particular
publish extraordinary. Great activity!
شنبه 23 آذر 1392 02:57 ق.ظ
به نام خدا
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
سلام و عرض ادب برادر عزیزم

بابت تاخیرم شرمنده.
بسیار عالی و زیبا.
خداوند به قلمت برکت دهد.

احسنت
اللهم عجل لولیک الفرج
یا زهرا
یا علی
alireza سلام الله علیکم
دشمنت شرمنده باشه داداش
چهارشنبه 13 آذر 1392 03:07 ب.ظ
سلام دوست عزیزی ک به وبلاگ ما سر میزنی اما نظر نمیدی.با مطالبی که از دوستان دیگه راجع قدرت از دنیا رفتگان بر شنیدن و دیدن اعمال اهل دنیا و جواز توسل و زیارت قبر ائمه (ع) و شرک نبودن آنها در منابع اهل سنت بدست آوردم بروزم.البته همه این زحمتها رو شما قبلا در وبلاگ خودت متحمل شدی.ما فقط داریم درس پس میدیدم.مولی در ادبیات عرب و در مناجات اولیاء خدا معنی ولی و صاحب اختیار میده ودر مقابل کلمه مولی کلمه غلام میاد که تحت تصرف مولی قرار میگیره.اگر کلمه مولی در ادبیات عرب معنی دوست میده پس باید بین غلام و مولی رابطه دوستی برقرار باشه.در این صورت کلمه غلام باید معنی واقعی خود را از دست بدهد.پس چرا کسانی که غلام داشتند غلام رو تحت تصرف خودشون قرار میدادند و از دوستانشون کار میکشیدند وبه صورت انسان ازاد با آنها برخورد نمیکردند.اگر کلمه مولی معنی دوست میده چرا اعراب مخالف ائمه (ع) با دوستانشون برخورد خشن داشته اند.آیا کلمه مولی فقط در مورد اهل بیت (ع) معنی دوست میدهد؟اگر واقعا استدلالم غلطه لطفا منو راهنمایی کن و بخاطر محب بودنم نسبت به اهل بیت (ع) تعارف نکن
alireza سلام علیکم و رحمه الله
در وبلاگ امام حسن مجتبی(ع) مطلبی در مورد این موضوع ها وجود نداره!شما بزرگ و استاد مایی...
بسیار عالی...
کی گفته استدلال شما غلطه؟!بنده با کسی در اعتقادات تعارف ندارم...
جزاکم الله خیرا
چهارشنبه 13 آذر 1392 02:37 ب.ظ
سلام ممنون از وبلاگ خوبتون.ان شاءالله موفق باشید
یا حق
alireza سلام علیکم و رحمه الله
سه شنبه 12 آذر 1392 11:17 ب.ظ
سلام داداش خیلی ممنونم خیلی مطالبت خوب و مستدل بود
alireza سلام داداش گلم
ممنون که اومدی
سه شنبه 12 آذر 1392 01:47 ب.ظ
یکی از معانی مولی ، محب است نه دوستی آنطور که شایع است. یعنی من کنت محبه فعلی محبه !!!
یعنی هرکس من دوستدار او هستم (بداند که) علی هم دوستدار اوست !!!
یا للعجب
یعنی پیامبر (ص) 120 هزار نفر را جمع کردند تا بگویند علی شما را دوست دارد؟!!!
یعنی تا قبل از آن امام علی علیه السلام مسلمانان را دشمن خود می دانستند که اکنون قرار است آنها را دوست داشته باشد؟!!
alireza ی سزی برای فرار از حق پذیری این شبهه را دستاویز قرار میدهند که مولی به معنی دوست است...من هم سعی کردم به این شبهه جواب بدم.
سه شنبه 12 آذر 1392 08:50 ق.ظ
سلام همسنگر خیلی مطالبی که گذاشتین به دردمون میخوره من ازشون پرینت میگیرم و استفاده میکنم خیلی کاربردی هستند خدا قوت همسنگر ادامه بدین
alireza سلام علیکم و رحمه الله
سه شنبه 12 آذر 1392 08:49 ق.ظ
سلام همسنگر خیلی مطالبی که گذاشین به دردمون میخوره من ازشون پرینت میگیرم و استفاده میکنم خیلی کاربردی هستند خدا قوت همسنگر ادامه بدین
alireza
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ

با کپی برداری و نشر مطالب این وبلاگ،ما رو بسیار خوشحال میکنید...
لطفا از عناوین مطالب هم دیدن کنید.
نظر یادتون نره...

مدیر وبلاگ : alireza
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :