تبلیغات
امام حسن مجتبی (علیه السلام) - دیدگاه خلیفه در مورد ارث جده (مادر بزرگ)
امام حسن مجتبی (علیه السلام)
صد ها هزار یوسف اگر بخشدم خدا/مویی ز روی یوسف زهرا نمی شود
چهارشنبه 16 بهمن 1392 :: نویسنده : alireza

از قبیضة بن ذؤیب نقل شده است:مادر بزرگی نزد ابوبکر صدیق! آمد و از او درباره ی ارثش سؤال کرد؛ ابوبکر گفت:«ما لک فی کتاب الله شیء، و ما علمت لک فی سنة رسول الله (صلی الله علیه و آله) شیئا فارجعی حتی أسأل الناس!»:(در کتاب خدا چیزی معین نشده و در سنت رسول خدا نیز چیزی برای تو نمی دانم! برگرد تا از مردم بپرسم!)

پس مغیرة بن شعبه گفت: «من نزد رسول خدا بودم که یک ششم به جده داد. ابوبکر گفت: آیا با تو کسی دیگر هم بود؟ پس محمد بن سلمه انصاری بلند شد و آنچه مغیرة گفته بود را تکرار کرد. پس ابوبکر همان یک ششم را برای او معین کرد»!(1)

نگاه کن که خلیفه چگونه به مسأله ای که مورد ابتلاست و حکم آن شایع است،علم ندارد و از روی ناچاری به روایت کسی مانند مغیرة که زنا کار ترین فرد قبیله ی ثقیف،و دروغگوترین فرد امت است،اعتماد می کند!

شرح نهج البلاغه،ج3،ص163[12/241،خ223]

از جمله مواردی که مغیره سنت را تغییر داد، این بود که نماز قربان را در سال 40 ه به خاطر ترس از عزل شدن در روز عرفه خواند! {الأغانی،ج14،ص142 [16/96]}

وی پیشاپیش مردمی بود که به امیرالمؤمنین (علیه السلام) دشنام داد و هرگاه بالای منبر می رفت،به آن حضرت دشنام می داد!(2)


در کتاب اسد الغابه از قاسم بن محمد نقل کرده که دو جده (مادر مادر و مادر پدر) که هر کدام خواستار میراث بودند نزد ابوبکر آمدند. ابوبکر یک ششم ترکه میت را به مادر مادر داد و مادر پدر را محروم کرد. عبدالرحمن بن سهل مردی از انصار که در جنگ بدر نیز حضور داشته به ابوبکر گفت: ای خلیفه! تو ارث را به کسی دادی که اگر می مرد،[و میت زنده بود] از او ارث نمی برد! پس ابوبکر یک ششم را بین آن دو تقسیم کرد!!(3)

"این انتقاد مقتضی این است که مادر بزرگ مادری از ارث محروم شود،اما وی هر دو را در ارث شریک کرد!"

و فقهای اهل سنت همین را مصدر حکم خود قرار داده اند؛در حالی که اصل حکم،از روایت مغیرة بن شعبه که درباره ی یک مادر بزرگ بود،گرفته شده!

و اما دیدگاه مرد انصاری به خاطر پیروی از قرآن و سنت نبود،بلکه مخالف رای هر دو و موافق با قول شاعر است که می گوید:

بنونا بنو أبناءنا و بناتنا                بنوهن أبناء الرجال الأباعد

فرزندان ما فرزندان پسران ما هستند،و فرزندان دختران ما،فرزندان مرد بیگانه اند.

و اهل سنت با توجه به این شعر،آیه ی 11 نساء را مخصوص فرزندان پسر قرار دادند و گفته اند:

احکامی که درباره ی اولاد بیان شده،مانند سهم ارث و غیره،شامل نوه ی دختری نمی شود و دلیل آنها هم همین شعر است. بغدادی در خزانة الادب،ج1،ص300[1/455] نوشته است:

این شعر با اینکه در کتب نحوی زیاد است،سراینده اش معلوم نیست!!!

برای دیدن اسناد،به ادامه ی مطلب بروید...

1) {موطاء مالک،ج1،ص335.[2/513،ح4]

سنن الدارمی،ج2،ص359

سنن ابو داوود،ج2،ص17 [3/121،ح2894]

سنن ابن ماجه،ج3،ص163 [2/909،ح2724]

مسند احمد،ج4،ص224 [5/265،ح17519]

سنن بیهقی،ج6،ص234

بدایة المجتهد،ج2،ص344

مصابیح السنة،ج2،ص22[2/391،ح2273]

2)مسند احمد،ج4،ص369[5/496،ح18802] و ج1،ص188 [1/307،ح1634؛ ص 308،ح 1640 و 1641]

3)موطاء مالک،ج1،ص335[2/513،ح5]

سنن بیهقی،ج6،ص235

بدایة المجتهد،ج2،ص344[2/348]

الاستیعاب،ج2،ص400

الاصابة،ج2،ص402؛وی گفته است رجال این حدیث،ثقه هستند

کنز العمال،ج6،ص6[11/22،ح30466]





نوع مطلب : صحابه و اجتهاد آنان، 
برچسب ها : ابوبکر، مغیره، عبدالرحمن، ارث جده، مادر بزرگ، اجتهاد، نقی،
لینک های مرتبط : تخلف از پیوستن به سپاه اسامه، فرماندهی زید بن حارثه، دیدگاه خلیفه در مورد بریدن دست دزد، لعن ابوسفیان و فرزندانش، برخورد خلفا با موالی،
چهارشنبه 23 بهمن 1392 04:41 ق.ظ
به نام خدا
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
سلام بر برادر عزیز علیرضا گرامی

خدا قوت، تشکر از حضور و همچنین دعوت

مطلب بسیار خوبی بود، استفاده کردم.
انشاالله همیشه موفق و موید باشی

در پناه حق
یا علی حیدر مدد
alireza سلام علیکم
چهارشنبه 23 بهمن 1392 12:21 ق.ظ
سلام، خیلی با حال بود ممنون

بر شما هم مبارک

می تونید از این فن استفاده کنید:








.
.
.


تصاعد حسابی دیرتر به بینهایت میرسه اما آهسته و پیوسته میرسه
alireza سلام.اینم حرفیه!
شما از اون فرمول رفتی؟!
آره تصاعد قشنگ تره!
ولی دنباله ی چیز دیگست...
بعلاوه اینکه این یواش یواش داره گلاش زیاد میشه؛گفتم که مایه میخواد...!
ولی اون روش من دونه دونه میرسه به بینهایت...
به هر حال فکر اقتصادیه دیگه...
دوشنبه 21 بهمن 1392 12:44 ب.ظ
در دنیا که بود می‌گفت: "فقط خدا"
به او می‌گفتند: نظرت در مورد توسل چیست: می‌گفت: "فقط خدا"
می‌گفتند: آخر عالم هستی حساب و کتاب دارد. وسیله و واسطه دارد.
می‌گفت: "فقط خدا"
می‌گفتند: زیارت رفته ای؟ می‌گفت: "فقط خدا"
می‌گفتند: خدا حتی رزق و روزی را هم به‌وسیله‌ی واسطه‌ها به دست آدم می‌رساند.
بازهم می‌گفت: "فقط خدا"
گفتند: خدا حجت‌هایی قرار داده. باید به اطاعت آن‌ها تن داد. گفت:"فقط خدا"
یک‌بار فرزندش پرسید: شفاعت چیست؟ همان‌طور که به فرزندش غضب کرده بود می‌گفت: "فقط خدا"
می‌گفتند: اگر خدا بخواهد گشایش کار خلقش را به ارواح پاک بسپرد چه ایرادی دارد؟ می‌گفت: "فقط خدا"


وقت مردن که شد مامور قبض روح آمد و گفت: آمده‌ام جانت را بگیرم!
پرسید از کجا آمده‌ای؟
مَلَک گفت: از عالم غیب.
گفت پس بگو فقط خدا بیاید. چون "فقط خدا" همه کار های غیبی را می‌کند!
همان‌طور که جان می‌داد می‌خواست بگوید "فقط خدا" اما نمی‌توانست.

در جهنم بود و آماده برای عذاب. گدازه‌های جوشان را برسرش آماده کردند. به مامور عذاب گفت: تو می‌خواهی من را عذاب کنی؟
جواب داد: آری! چه‌طور؟
تا خواست سخنرانی همیشه را شروع کند گدازه با پوست سرش عجین شد. تا گدازه با پوست سرش عجین شد از خواب پرید...

موقع خواب یک کلاه مخصوص سرش می‌گذارد. با خودش گفت: چقدر خوب شد کلاه سرم بود وگرنه ...


راستی تا یادم نرفته بگویم:

شیطان هم به عبارت "فقط خدا" سجده می‌کرد و به امر او بی اعتنا بود. می‌گفت: فقط خدا...



منبع: ماشیعه هستیم
http://wershia.com/
یکشنبه 20 بهمن 1392 09:07 ق.ظ
سلام بزرگوار
این روایت ضعیفه .اگه روایتی از کتب معتبر اهل سنت دراین خصوص دارید من درخدمتم.
کتابهای صحیح بخاری ،مسلم،ترمذی و... که احادیثشون معتبر هستش
alireza سلام علیکم و رحمة الله
لطفا وقتی حرفی میزنید،با سند باشه!
لطفا سند دقیق و متن عربی و فارسی حرفتون رو بگید تا بررسی کنم...
ولی حدیث دومی درسته سندش ذکر شده:
الاصابة،ج2،ص402؛وی گفته است رجال این حدیث،ثقه هستند
و بقیه ی اسناد که تو پست هست!
اونو چی میگید؟!
شما میتونید ماجرای جیش اسامه و پنج بار اجتهاد در مقابل نص رو تو این آدرس با سند اینترنتی ببینید:
http://ihassan.mihanblog.com/post/189
همچنین دیدگاه ابوبکر در مورد بریدن دست دزد:
http://ihassan.mihanblog.com/post/179
و همچنین برخورد خلفا با موالی:
http://ihassan.mihanblog.com/post/14
در آینده احادیث بیشتری رو در این مورد میذارم...
شنبه 19 بهمن 1392 02:43 ب.ظ
سلام وب خیلی مفیدی درست کردی من به عنوان یه مسلمان ازت ممنونم واسه این کارت
اجرکم عندالله
alireza سلام
شما لطف داری...
شنبه 19 بهمن 1392 02:12 ب.ظ
سلامــ

" او آمدهـ استـ؛ تـا خـورشیـد ، مبـدأ همهـ آییـنهـ هـا بـاشـد
شکفتنـ بهـار در بهاریــ دلــ انگـیزتـر
دمیدنــ گلِـ حُسنــ در حُسنیــ فزونــ تـر، روییدنــ گلیــ دلرُباتـر در گلستانــ طاهـا "
ولادتــ امامــ حسنـ عسکریــ(ع) مبارکــ بـاد . . .

ممنونــ از حضور و منتظر نظراتـــ مفیدتونـــ هستمـــ
با احترامــ . ریحانـیـــ
alireza سلام داداش گلم
ممنون
شنبه 19 بهمن 1392 10:34 ق.ظ
سلام، خدا خیرتون بده. به وبلاگ شهدا تشریف بیارید
التماس دعا یازهرا
alireza سلام علیکم
خدمت می رسم...
شنبه 19 بهمن 1392 09:51 ق.ظ
سلام بزرگوار
ممنون از دعوتتون
مطلب خوبی بود استفاده کردیم
انشاالله درپناه امام زمان(عج) باشید
التماس دعا.
alireza سلام علیکم
شنبه 19 بهمن 1392 02:17 ق.ظ
سلام داداش جان قالب نوت مبارک

خیلی خوشمل تره ....

تشکر از دعوتت عزیزم

موفق باشی

امروز وضعیتم وحشتناک قاطی پاتی و شلوغ بود ببخش دیر رسیدم خدمتت چند سری از صبح خواستم بیام نشد ...
خلاصه داداش الان حقیقت تو چرت شدیدم ساعت 2:15 است اما گفتم حتما به شما سر بزنم بعد برم کم کم واسه خواب فردا و پس فردا هم یه روزهای سختی است برام دعااااااااااااام کن

موفق باشی
در پناه الله

راستی ولادت حضرت امام حسن عسکری ع هم مبارکتان
alireza سلام علیکم
شما خیلی لطف داری به ما...
انشاءالله که حل میشه
شنبه 19 بهمن 1392 12:07 ق.ظ
سلام بزرگوار
ممنون بهره ی وافی بردیم...

alireza سلام علیکم
متاسفانه اسم و آدرس یادتون رفته!!!!
شنبه 19 بهمن 1392 12:02 ق.ظ
نام «حَسَن»، باب یازدهم کتاب امامت نگاشته می شود و این، مژده ای
است برای ما که چیزی به کلیّت روشنی نمانده است.

چیزی نمانده به سرزدنِ یگانه گوهر عشق و اتمام حجت.
از هم اکنون، دنیا چشمان پرفروغش را به انتظار می نشیند.


ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد.
جمعه 18 بهمن 1392 11:30 ب.ظ
سلام دوست عزیز
مثل همیشه عالی بود!
ممنون...
اون روزی که حضرت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) حضرت امیر(علیه السلام) رو تو شهر گذاشت و به جنگ رفت،همون روز هم حدیث منزلت رو در شان مولی خوند.
اگه زحمتی نیست،سند اون روز رو میخواستم!
اگه این سند رو داشتید،ممنون میشم مطلعم کنید.
یامهدی(عج)...

[پاسخ:]

سلام

صحیح البخاری - المغازی - غزوة تبوك - رقم الحدیث : ( 4064 )



‏- حدثنا : ‏‏مسدد ‏ ، حدثنا : ‏ ‏یحیى ‏‏، عن ‏ ‏شعبة ‏ ‏، عن ‏الحكم ‏ ‏، عن ‏ ‏مصعب بن سعد ‏‏، عن ‏ ‏أبیه ‏: ‏أن رسول الله ‏(ص) خرج إلى ‏ ‏تبوك ‏وإستخلف ‏ ‏علیاًً ‏ ‏فقال : أتخلفنی فی الصبیان والنساء قال : ‏ ‏ألا ترضى أن تكون منی بمنزلة ‏ ‏هارون ‏ ‏من ‏ ‏موسى ‏، ‏إلاّ أنه لیس نبی بعدی ،‏ ‏وقال ‏أبو داود ‏ ، حدثنا : ‏ ‏شعبة ‏ ‏، عن ‏ ‏الحكم ‏ ‏سمعت ‏ ‏مصعباً.

ترجمه :

پیامبر به جنگ تبوک رفته و حضرت علی را به عنوان جانشین خود در شهر گذاشتند
حضرت علی پرسید"
آیا من را در بین زنان و کودکان باقی می گذارید ؟
پیامبر فرمود :
آیا راضی نمی شوی به اینکه نسبت به من همچون موسی نسبت به هارون باشی؟ البته به جز اینکه پس از من پیامبری نیست (یعنی تو تمام مقامات من را داری به جز پیامبری که بعد از من پیامبری نیست)
جمعه 18 بهمن 1392 08:36 ب.ظ
مطالبت نه به درددنیات میخوره !نه به دردقیامت!
اینوبهت قول میدم
امیدوارم تجدیدنظرکنی
alireza در پناه حق...
تو بخش نظرات بخون حرفت رو جواب دادم به یکی دیگه...
جمعه 18 بهمن 1392 08:16 ب.ظ
سلام خسته نباشید ....
alireza سلام علیکم.
نیستم.
سلامت باشید...
جمعه 18 بهمن 1392 06:19 ب.ظ
سلام
قالب نو مبارک.
این زیباتر و شکیل تر هست و رنگش هم ملایم تر.
موفق باشید.
alireza سلام داداش
ممنون
جمعه 18 بهمن 1392 04:59 ب.ظ
امام صادق (ع) : اگر به تو اعلام شد که از عمرت بیش از دو روز باقی نمانده است روز اول را به اخلاق و ادبت اختصاص بده تا از آن برای روز مرگت کمک بگیری. روضه کافی صفحه ۱۵۰
جمعه 18 بهمن 1392 04:58 ب.ظ
سلام بزرگوار
بسیار عالی بود
فقط برادر اگه تونستی از کتاب های مهم صحاح سته سند بیار مثل

صحیح بخاری
صحیح مسلم
سنن ابوداود
سنن ترمذی
سنن نسائی
سنن ابن ماجه

در پناه الله موفق باشید
alireza سلام علیکم و رحمة الله
اسناد ما از کتب معتبر اهل تسنن هست!
البته خب طبیعیه که ی سری از مطالب تو برخی ککتب نباشه و تو برخی دیگه باشه!
جمعه 18 بهمن 1392 02:12 ب.ظ
سلام
اسناد رو با مصدر اشتباه نگیرید. ممکنه همه ی این مصدر ها سندشون یکی باشه و ضعیف !!
صد انداختی تیر و هر صد خطاست
اگر هوشیاری یک انداز و راست
إن شاء الله در مقاله ی شخصیت ابوبکر در کتب اهل سنت به جناب عثمان نشان خواهم داد که جایگاه ابوبکر کجاست.
اما جناب الهام بهتر است یک تعریف درست و حسابی برای صحابه ارائه دهد بعد بیاید ابابکر را به صحابه بچسباند !
اما تعریف درست و حسابی صحابه از زبان حضرت سلمان سلام الله علیه:
... ثم قالا : أنت سلمان الفارسی ؟ قال : نعم . قالا : أنت صاحب رسول الله - صلى الله علیه وسلم ؟ [ ص: 41 ] قال : لا أدری . فارتابا وقالا : لعله لیس الذی نرید ، قال لهما : أنا صاحبكما الذی تریدان ، إنی قد رأیت رسول الله - صلى الله علیه وسلم - وجالسته ، فإنما صاحبه من دخل معه الجنة
در این روایت وقتی به حضرت سلمان (ع) می گویند آیا تو صحابه ی پیامبر (ص) هستی ، می فرماید نمی دانم و بعد به آنها می فرماید بله طبق تعریف شما از صحابه که دیدن پیامبر ص و نشست و برخاست با ایشان است ، بله من صحابی هستم ولی صحابه فقط یعنی کسی که با پیامبر (ص) داخل بهشت شود !
رواه الطبرانی ، ورجاله رجال الصحیح غیر یحیى بن إبراهیم المسعودی ، وهو ثقة
مجمع الزوائد و منبع الفوائد - کتاب الأدب - باب أرسال السلام - ج 8 ص 40-41 ح 12788
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=87&ID=12914
امام سجاد سلام الله علیه هم در نیایش 4 صحیفه ی سجادیه ، صحابه را تعریف می فرمایند که طبق این تعاریف ، ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه و امثالهم جزء صحابه به حساب نمی آیند.
والسلام علی من اتبع الهدی
alireza سلام داداش
آهان! از اون فرمول رفتی؟!!
حدیث دومی درسته!
اولی رو هم باید برسی کنم!
سند حدیث دومی:
الاصابة،ج2،ص402؛وی گفته است رجال این حدیث،ثقه هستند
جمعه 18 بهمن 1392 01:27 ب.ظ
چقدر راحت مملکت داری میکردن
حکم خدا رو از هر نادان و جاهلی میپرسیدند و خودشون هم قبول میکردند . ایکاش حد اقل غرورشان اجازه میداد از امام علی بپرسند تا مردم پیرو خودشون رو گمراه نکنند
اما دریغ ...

آقا علیرضا مثل همیشه گل کاشتی
ممنونم
alireza
جمعه 18 بهمن 1392 01:16 ب.ظ
سلام
یکی دیگر از اسناد حقانیت شیعه ، حدیث منزلت است که خداوند در این فرمایش که در بیش از 250 منبع از منابع اهل تسنن آمده است ، حضرت علی را در همه مقامات و شئون(به جز نبوت) در مقامد خود نهادند و تمام مقامات خود را برای حضرت علی هم دانستند
چنین کسی باشد و یگری خلیفه شود ؟
منتظر حضور و نظر ارزشمندتون هستم
alireza سلام علیکم و رحمة الله
جمعه 18 بهمن 1392 12:28 ب.ظ
سلام.
پیامبر اسلام (ص) : بر امت خود از گرسنگی بیمناک نیستم که آنها را نابود کند و نمیترسم از دشمنی که آنها ریشه کن کند ، ولی بر امت خود از پیشوایانی که گمراه کننده هستند می ترسم . اگر پیرو آنها باشند ، آنها را در فتنه گرفتار میکنند و اگر نافرمانی کنند ، آنها را میکشد

اللهم عجل لولیک الفرج
alireza سلام علیکم و رحمة الله
جمعه 18 بهمن 1392 12:03 ب.ظ
اگرنمی توانی شاهراه باشی ،کوره راهی باش

اگرنمی توانی خورشیدباشی،ستاره باش

کمیت نشانگرپیروزی ویا ناکامی تونیست،

بهترین هرآنچه هستی باش...

افتخار میکنم به شیعه بودنم!
جمعه 18 بهمن 1392 12:00 ب.ظ
سلام
خدا قوت
واقعا جای سوال است که چرا پیامبر فرمود :
أنا مدینه العلم و علی بابها ولی مردم دور کسی جمع شدند که احکام ابتدایی اسلام را نمی دانستند ؟
alireza سلام علیکم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمعه 18 بهمن 1392 10:42 ق.ظ
زمین را بیارایید و ثانیه ها را در عطر شکوفه های عشق بپیچید
هلهله کنید و پای بکوبید که اینک،
یازدهمین فصل کتاب شیعه،
با دست های سبز مردی از تبار ملکوت، ورق می خورد.
ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد.
alireza
جمعه 18 بهمن 1392 10:08 ق.ظ
سلام مرسی ازتون علیرضا
ممنون از مطالب های عالی که در وبتون قرار میدین
alireza سلام داداش
جمعه 18 بهمن 1392 08:08 ق.ظ
فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنة...
alireza
جمعه 18 بهمن 1392 08:07 ق.ظ
...خواندمت
alireza
جمعه 18 بهمن 1392 08:00 ق.ظ
صفحه اول مطلب اولتان را خواندم
مطالبتون بدون استثنا خوب و علمی است
فقط باید وقت کافی برای مطالعه فکر و به یاد سپاری مطالب ارزشمندتان باشد
یا حق
alireza
جمعه 18 بهمن 1392 12:57 ق.ظ
چطور جرات میکنی در مورد صحابه ویاران رسول الله خلاف قران بنویسی. بخدا اگر به قران ایمان داشتید اگر به خدا اعتمادمیکردین اگر به ایاتش ارزش قائل بودین جرات جسارت به قران رانمیکردید. شک نداشته باش شک نکن که این کینه ها کارشیطان ونشانه نفاق است. شمارا دعوت میکنم که تجدید نظر کنی در خلوت خودت وباخدای خودت.ماکاری نکردیم وبه کسی لعن نکردیم تامارابخاطرش سرزنش کنید این شماهستید که منکرایات قران شدید وبرای ایاتیکه درموردیاران رسول ص امده توجیه میتراشید. بنده معمولا به وبلاگ شیعیان سرنمیزنم وحالم از ان همه کینه ونفرت ولعن وناسزاگویی بهم میخورد .وبلاگ من واهل سنت پر از صفا ودوستی اهل بیت وصحابه است شماهم به خودتون بیائید خواهرانه بهت گفتم یادت باشه من خواهرکوچک شمام.
alireza بنده چیزی خلاف قرآن و سنت و عترت نمی نویسم!
این ها همه از اسناد خود شماست!یعنی میگید اسناد و کتب شما ضد قرآنه؟!!!
آیا شما قرآن و جناب ابوبکر رو با هم برابر می دونید؟!حقیر در مورد ابوبکر نوشتم؛نه قرآن!
شما که حق رو غصب کردید و همه چیز رو به نفع خود بر داشتید!دیگه چرا باید لعن کنید؟!
در اسناد شما پر است از فضایل و مناقب ائمه ی ما!اگر مناقب حضرت علی(علیه السلام) رو از کتب شما برداشت که دیگه کتابی برای شما نمیمونه!!!کتبتون خالی میشه!
ما هم لعن نکردیم!کجای این پست و این وبلاگ دیدید که ما ابوبکر و عمر رو لعن کنیم؟!!!
شما به ما لطف دارید!چون نمیخواید دنبال حقیقت برید به وبلاگای ما هم سر نمیزنید...
وگرنه کسی که دنبال حقیقته،همهی حرفا رو میشنوه و بهترین رو انتخاب میکنه و بقیه رو رد میکنه!
وبلاگ های شیعیان هم پر از صفا و دوستیه!شما اگر دلیل بر رد این اسناد بیارید،معلوم میشه که حرف من اشتباهه!اگر هم نمیارید...
خواهش میکنم،شما بزرگوارید...
بنده نوزده سال بیشتر ندارم و فک کنم شما بزرگ تر از من باشید...
در پناه حق...
جمعه 18 بهمن 1392 12:48 ق.ظ
سلام
حدیث اولی ضعیف است:
ضعیف سنن ابی داوود/2894/ضعیف

مطلب شما فاقد ارزش علمی است و هیچ دردی را دوا نمیکند
ابوبکر صدیق عالمترین و بهترین فرد در امت رسول الله در نزد اهل سنت است.
و این مسئله ای کاملا ثابت شده است از طریق بررسی زندگانی این شخص بزرگوار و همچنین در بررسی وقایع صدر اسلام به این نتیجه میرسیم.
و همچنین این مطلب نه به درد آخرت میخورد و نه به درد این دنیا .
فقط بعضی از افراد برای طعن زدن به صحابه ی گرامی می آیند و به احادیث ضعیف و جعلی استناد میکنند و واقعیت موجود را نادیده میگیرند و از قرآن هیچ درک و فهمی ندارند که الله متعال در مورد صحابه ی گرامی چه می فرماید،خواهشا شما از آنها پیروی نکنید
ابتدا به قران رجوع کنید،قران بخوانید در معانی آن تامل کنید قران وسیله ی هدایت است نه احادیث ضعیف و جعلی
هدایت هر کس به دست خداوند است
alireza شما هر دفعه میاید اینجا به اسناد اشکال میگیرید و بعد میرید و دنبال جواب هم نمیاید!!!!
بقیه ی اسناد چی؟!ما هر چی گفتیم از کتب شماست!
روایت دوم درسته و اسنادش رو ذکر کردم:
موطاء مالک،ج1،ص335[2/513،ح5]
سنن بیهقی،ج6،ص235
بدایة المجتهد،ج2،ص344[2/348]
الاستیعاب،ج2،ص400
الاصابة،ج2،ص402؛وی گفته است رجال این حدیث،ثقه هستند
کنز العمال،ج6،ص6[11/22،ح30466]
در مورد دومی هم لطفا حرفاتون رو با سند بزنید؛لطف کنید آدرس دقیق و متن عربی و فارسی رو بگید تا بررسی شه و در صورت صدق گفتار شما اصلاح شه!
البته خودتون میدونید که کتبتون چقدر ارزش علمی داره!
ما هم میدونیم!ولی...
جناب ابوبکر صدیق! عالم ترین و بهترین فرد در امت اسلام است؟!!!! در یک پست جدا جواب این سخن شما رو میدم.
اینم دلیل در مورد رد سخن شما در مورد آخرت:
الزموا مودتنا أهل البیت فإنه من لقی الله و هو یودنا دخل الجنة بشفاعتنا و الذی نفسی بیده،لا ینفع عبدا عمله إلا بمعرفة حقنا؛دوستی ما اهل بیت را پیوسته بدارید؛زیرا که هر کس خدای را ملاقات کند،در حالتی که ما را دوست می دارد،با شفاعت ما وارد بهشت می شود.سوگند به کسی که جانم در دست اوست،که سود نبخشد بنده ای را عمل وی،جز به شناخت حق ما.
طبرانی در اوسط و سیوطی در إحیاء المیت و نبهانی در اربعین و ابن حجر در باب حثا بر محبت ایشان، از صواعق المحرقة و...
_____________________________
معرفةآل محمد براءة من النار و حب آل محمد جواز علی الصراط و الولایة لآل محمد أمان من العذاب.
الصواعق المحرقة،ص232؛الإتحاف،ص15؛رشفة الصادی،ص459
در قیامت از علی (علیه السلام) سؤال میشه:
http://hasanmohebi1400.blogfa.com/post/16/سوال-از-ولایت-حضرت-علی-درقیامت
قرآن به تنهایی وسیله ی هدایت نیست و طبق حدیث ثقلین،قرآن به همراه عترت رسول خدا سود میدهد:
http://ihassan.mihanblog.com/post/142
در لینک بالا حدیث ثقلین و اثبات تواتر اون رو ببینید...
در ضمن قرآن میگه اول قول رو بشنوید،بعد احسنش رو انتخاب کنید:
فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنة...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ

با کپی برداری و نشر مطالب این وبلاگ،ما رو بسیار خوشحال میکنید...
لطفا از عناوین مطالب هم دیدن کنید.
نظر یادتون نره...

مدیر وبلاگ : alireza
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :