تبلیغات
امام حسن مجتبی (علیه السلام) - حقیقت قمه زنی از نظر شیعه
امام حسن مجتبی (علیه السلام)
صد ها هزار یوسف اگر بخشدم خدا/مویی ز روی یوسف زهرا نمی شود
یکشنبه 4 اسفند 1392 :: نویسنده : alireza

فتاوای مراجع عظام تقلید و علمای شیعه در رابطه با عزاداری حول چهار مطلب است:

1- عملی که انجام می شود نباید ضرر قابل توجهی داشته باشد.(ضرری جدی برای انسان نداشته باشد).

2- موجب بی اعتنایی به دین اسلام و توهین به آن که در نتیجه باعث مخدوش شدن چهره اسلام می شود،نباشد.

3- عملی که انجام می شود نشانه ی حزن واندوه باشد و یا منجر به حزن و اندوه شود.

4- با توجه به فرهنگ ها،آداب و رسوم هر شهر یا کشور در رابطه با عزاداری و هم چنین وجود مذاهب دیگر اسلام،ضرر انجام چنین عملی در آن نقطه از شهر یا کشور،در نظر گرفته شود.

فتوای برخی مراجع عظام تقلید در مورد قمه زنی+عکس در ادامه ی مطلب...

چون فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر و کشوری با شهر و کشور دیگر متفاوت است،نوحه سرایی و سینه زنی و هر کاری که در عرف مردم عزاداری محسوب شود،و با موازین شرع مطابق باشد،اشکالی ندارد. در روایات وارده از ائمه (علیهم السلام) نیز در رابطه با عزاداری به شیوه ی خاصی از آن اشاره نشده است.

اما اگر به طور غیر عادی انجام شود و ضرر قابل توجهی وارد کند،شامل چهار مطلب ذکر شده خواهد بود و مورد تایید شارع مقدس نخواهد بود.

در این رابطه می توان به فتوای برخی از مراجع عظام در رابطه با قمه زنی اشاره کرد:

آیت الله خامنه ای:قمه زنی علاوه بر این که از نظر مظاهر حزن واندوه محسوب نمی شود و سابقه ای در عصر ائمه (ع) و زمان های بعد از آن ندارد و تاییدی هم به شکل خاص یا عام از معصوم (ع) ،در مورد آن نرسیده است ،در زمان حاضر موجب وهن و بد نام شدن مذهب می شود.بنابراین در هیچ حالتی جایز نیست.(رساله اجوبه الستفتائات،سوال 1461)

آیت الله مکارم شیرازی: قمه زنی قطعا حرام است و باید از انجام اعمالی که موجب وهن مذهب و یا آسیب به بدن می شود اجتناب کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی:توجه به گرایشی که نسبت به اسلام و تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،در اکثر نقاط جهان پیدا شده است و ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام،شناخته می شود و اعمال و رفتار ملت ایران به عنوان الگو و بیانگر اسلام،مطرح است لازم است در رابطه با مسائل سوگواری وعزاداری سالار شهیدان،حضرت امام حسین (ع)به گونه ای عمل شود که موجب گرایش بیشتر و علاقه مندی شدیدتری به آن حضرت و هدف مقدس وی گردد. پیداست در این شرایط،مسئله قمه زدن نه تنها چنین نقشی ندارد بلکه به علت عدم قابلیت پذیرش .نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم مخالفین نتیجه سوء بر آن مترتب خواهد شد.لذا لازم است شیعیان علاقه مند به مکتب امام حسین (ع ) از آن خودداری نمایند و چنان چه در این مورد نذری وجود داشته باشد نذر واجد شرایط صحت و انعقاد نیست.

بنابر آنچه گفته شد،روحانیت شیعه با این کار موافق نیست و چنانچه کسی کاری را که مورد تایید شارع نباشد،انجام دهد،خود باید پاسخگو باشد؛نه علمای شیعه.

حال خود قضاوت کنید؛آیا این کار موجب وهن شیعه و اسلام نمی شود؟!!

آیا در شرایط امروز اسلام و جایگاه شیعه در جهان،این کار جایز است؟!





نوع مطلب : شبهات، 
برچسب ها : قمه زنی، فتوای مراجع در مورد قمه زنی، وهن اسلام و شیعه،
لینک های مرتبط :
جمعه 16 اسفند 1392 12:15 ق.ظ
سلام علیکم.شرمنده اینم اصلاح کنید.

پس اصل معنای عزاداری ناراحت شدن بر جفایی (است) که در حق اهل بیت (ع) شده و حق آنها با معرفت شناخته نشده.معرفت یعنی اینکه بدانیم آیا فقط بر تشنگی اهل بیت (ع) گریه کنیم یا اینکه بدانیم امام حسین (ع) برای چه قیام کرده
alireza سلام
متاسفانه میهن بلاگ اجازه ی ویرایش نظرات رو نمیده
جمعه 16 اسفند 1392 12:13 ق.ظ
سلام علیکم.لطفا اینو اصلاح کنید :


منم اینجا میگم هر نوع مراسمی که بوی معرفت امام حسین (ع) ندهد و به صورت صحیح ذهن ما رو به هدف امام حسین (ع) نزدیک کنه نباید ادامه پیدا کنه



منم اینجا میگم هر نوع مراسمی که بوی معرفت امام حسین (ع) (ندهد) و به صورت صحیح ذهن ما رو به هدف امام حسین (ع) نزدیک (نکنه) نباید ادامه پیدا کنه
alireza سلام
جمعه 16 اسفند 1392 12:06 ق.ظ
سلام علیکم.ممنون از جوابهای زیبای شما.واقعا استفاده کردم.خیلی خوب بود.در ضمن زحمت بکشید غلط های املایی حقیر رو اصلاح کنید بعد تأیید کنید چون ممکنه بعضی جاها مخاطب متوجه نشه.بازم ممنون از صبر و بزرگواری و راهنمایی شما.
خداییش بی تعارف میگم شما اولین وبلاگی هستید که با صبر و حوصله و کامل جواب مخاطب رو میدید
یا زینب (س)
alireza سلام علیکم و رحمة الله
خواهش میکنم
شما لطف دارید
متاسفانه میهن بلاگ اجازه ی ویرایش نظرات رو نمیده
چهارشنبه 14 اسفند 1392 06:21 ب.ظ
سلام علیکم.حالا گفتید دستوری از ائمه (ع) مبنی بر چگونگی عزاداری هست.خود شما شاید بهتر خبر داشته باشین که امام صادق (ع) روضه خوان دعوت می کرد و در خانه خودش در حضور شیعیان آنها روضه به صورت شعر یا غیره می خواندند و امام (ع) گریه میکردند یا مثلا امام باقر (ع) به امام صادق (ع) وصیت کردند که هر ساله مبلغی رو صرف عزاداری در منطقه (منا یا محل جمع شدن حاجی ها) کنند و خودشان بر امام باقر (ع) روضه بخوانند و اهداف ایشان را بیان کنند وظلمی که از طرف دستگاه ملعون اموی بر امام باقر (ع) رفته رو برای مردم بیان کنند و ادامه دهنده اهداف آن حضرت باشند(کتاب انسان 250 ساله از بیانات امام خامنه ای دامت برکاته)

پس اصل معنای عزاداری ناراحت شدن بر جفایی ایت که در حق اهل بیت (ع) شده و حق آنها با معرفت شناخته نشده.معرفت یعنی اینکه بدانیم آیا فقط بر تشنگی اهل بیت (ع) گریه کنیم یا اینکه بدانیم امام حسین (ع) برای چه قیام کرده

یه جایی خوندم یکی از علما میگفت از بزرگترین مصیبت هایی که بر امام حسین (ع) روا داشته شده و باید بر آن گریست روضه های دروغین است که بر منبرها برای امام حسین خوانده می شود و هدفش آن است که مردم رو با توسل به (دروغ) بر امام حسین (ع) بگریانند


منم اینجا میگم هر نوع مراسمی که بوی معرفت امام حسین (ع) ندهد و به صورت صحیح ذهن ما رو به هدف امام حسین (ع) نزدیک کنه نباید ادامه پیدا کنه

حالا سوال از دوستانی که قمه زنی می کنند

آیا تا چه حدی اهداف ائمه معصومین (ع) در اجرای مراسم قمه زنی احیا می شود؟

اینکه بنده بحث رو ادامه میدم
alireza سلام علیکم
عرض کردم که اون بستگی به فرهنگ ها داره البته با رعایت موازین اسلام...
در مورد امام صادق و باقر(علیهما السلام) هم باید بگم:اون موقع چون رسم و آیین اینجوری بود و البته مردم هم به شعر اهمیت می دادند و امامان ما هم سعی می کردند که قضیه ی کربلا رو فرهنگ سازی کنند و از بهترین راه،که در اون زمان سرودن شعر بود و روزه خوانی،معارف کربلا و مصایب سیدالشهدا (ع) رو به مردم برسونن!
الانم روزه خوانی تو فرهنگ شیعه رواج داره و به نظرم بهترین راه عزاداری روزه خوانی است.
من که از ی هیئت،سخنرانی و روزه خوانیشو از همه بیشتر دوست دارم...
دقیقا فرمایش شما در مورد عزاداری و هدف این کار درسته!هدف از عزاداری،کسب معرفت و شناخت مصایب و... است.
احسنت به شما...
خیلی سؤال خوبیه!
خیلی استدلال زیبایی به کار بردید!
خداوند به شما جزای خیر بده!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 06:02 ب.ظ
سلام علیکم داداش علیرضا و محمد حسین.

علیرضا جان هر چند نظراتمون با هم اختلاف داره اما در نقاطی هم مشترک هستیم.به هر حال ممنونم از اینکه جوابمو میدید و این یک نوع احترامه و واقعا از راهنمایی شما استفاده میکنم.

بالاخره منم عقلم سطحی داره و ادعای بزرگی و علم ندارم و چیزی که به ذهنم می رسه سعی میکنم تا اونجا که تندروی نباشه بنویسم

لطفا درباره مستحب بودن این قمه زنی اگر می تونید بیشتر توضیح بدید و آیا اینکه مراجع هم بر اساس همون حدیث ضعیف که قبلا ذکر شد حکم به مستحب بودن قمه زنی میدن؟

اینم بگید وقتی قمه زنی در سیره ائمه معصومین (ع) نبوده آیا درسته که مرجع تقلید حکم به چنین کاری بده حتی در حد مستحب؟آیا این بدعت نیست؟

در ضمن ببخشید که من در این باره زیاد بحث میکنم چون دوست دارم با دست پر به استقبال بعضی دوستان برم و زمینه صبر رو در شما دیدم که از شما سوال می کنم
alireza سلام علیکم
گفتیم که عده ای از مراجع،اونو مستحب می دونن!
البته اکثر ایشان این کار رو حرام می دونن!
منظورم از استحباب این کار،همون نظر برخی از مراجع بود که این کار رو مستحب می دونن.
مراجع عظام تقلید به این موضوع واقف هستند و بنا بر یک حدیث جعلی یا ضعیف استدلال نمیکنن.
اون چیزی که مورد نظر مراجع هست،قرآن،سنت،عقل،و روایات صحیحی هست که خودشون تشخیص میدن...
البته چون روایات زیاده و هر مرجع هم خودش باید فتوا بده یا حکم کنه،بنابراین همه چیز بر می گرده به استنباط مراجع عظام در رابطه با موضوعات مختلف از احادیث و روایات!
چنانکه حتی ممکنه ی شاگرد بیاد و استنباطش خلاف استادش باشه و بعد از رسیدن به مرجعیت،حتی نظر استادش رو غلط بشماره و بگه اینجا اشتباه کردند.
از این چیزا زیاد داریم!مثلا شاید ی جا امام خمینی نظر آیت الله بروجردی رو که استادشون هست،درست ندونن؛یا آیت الله خامنه ای نظر امام (ره) رو درست ندونه تو بعضی چیزا!
بسته به استنباط مرجع از احادیث داره!
در مورد ائمه ی معصومین(ع) هم باید بگم که بعضی چیزا هست که زمان این بزرگوار ها وجود نداشته و الان هست!مثل ماهواره و تلویزیون و سفر به سیارات دیگه و...
این چیز ها رو باید از ی سری روایات و اصل ها،مراجع تقلید،پیدا کنن!
در ضمن بعضی چیزا بستگی به فرهنگ جامعه داره!مثل حجاب و همین عزاداری!
در این جور مواقع اسلام ی حدی رو مشخص می کنه و میگه با این اصول پیش برید.مثلا قرآن میگه خانم ها باید بجز دست ها تا مچ و گردی صورت،همه جاشون رو بپوشونن؛حالا دیگه نوع پوشش برمیگرده به فرهنگ.
یکی حجابش سیستانیه،یکی ترکه،یکی کرد و دیگری اهل شمال کشور و یا جنوب!
پس حد و مرز ها مشخص میشه توسط شرع و شارع!
یکی دیگه از عوامل که تو فتوا اثر می ذاره موقعیت سیاسیه!
مثلا ی جا ممکنه استفاده از توتون و تنباکو حکم جنگ با امام زمان رو داشته باشه!
این چیزا بحث سیاسیه!کما اینکه قمه زنی هم به سیاست اسلام،در این وضعیت و موقعیت،بر میگرده!
چون باعث وهن شیعه میشه پس حرومه!
اونایی هم که مستحب دونستن،یا مثل شیرازی ها مخالف نظام اسلامی و مخالف رهبری و دست نشانده ی غرب هستند!
یا مثل بقیه احساس میکنن که این کار غم و اندوه میاره و یا ضرر قابل توجهی نمیزنه و باعث تعظیم شعائر میشه.
البته شک نکن که قمه زنی به این شکل که الان هست،بدعتی بیش نیست!
چون برخی بد جور به خودشون ضرر میزنن و برخی هم توی ملا عام و در حالی که سب و لعن بعضی ها رو میکنن،این کار رو انجام میدن که درست نیست و حرومه!
حکم استحباب در صورتیه که ضرر قابل توجهی نداشته باشه و به اسلام هم ضرری نزنه!یعنی در خفا انجام شه!
لزومی هم نداره ی عمل مستحبی(البته از نظر بعضی ها) اینقدر جنجال آفرین باشه!
لذا باید در خفا انجام بشه.

چهارشنبه 14 اسفند 1392 02:39 ب.ظ
سلام علیکم.من پرسیدم آیا امامان معصوم (ع) قمه زنی کرده اند یا نه و شما گفتید چنین کاری نکرده اند.ما در همه حال باید پیرو ائمه (ع) باشیم زمانی که تقیه لازم باشه باید تقیه کرد وزمانی که لازم نیست باید علنی اعلام موجودیت کرد


اگر بخواهیم واقع بین باشیم بعضی مراسم مثل زنجیر زنی هم ریشه در سیره ائمه(ع) نداره


اما همه میدونیم برپا کردن مراسم عزا رسم ائمه (ع) بوده و بیشتر به حالت روضه خوانی و ذکر مصیبت و گریه کردنو ذکر اهداف ائمه قبل و یا بعد سپری شده


وقتی اکثر مراجع می گویند که بهتره قمه زنی حداقل به صورت علنی اجرا نشه چرا بقیه راه جدایی رو انتخاب میکنن؟نگر تافته جدابافته هستند؟


یا مثلا در هفته وحدت کسی مثل آقای شیرازی که اکنون مقلدانش او را امام می خوانند میاد در مقابل اهداف امام خمینی (ره) و امام خامنه ای دامت برکاته هفته برائت اعلام میکنه.اینکار مگر غیر از رویارویی است؟


علمای مصر و سایر کشورها میان و از مقام معظم رهبری تشکر میکنن بخاطر اینکه فتوا داده که نباید به مقدسات اهل سنت توهین کرداونوقت بعضی خودسرانه فتوای توهین میدهند


این آقایانی که فتوای توهین میدهند دقیقا در فتوای قمه زنی با سایرین هماهنگ هستند


این آقایان برای خود در جای گرم و نرم نشسته اند و بمب ها در میان مردم بینوا و مظلوم سیستان و عراق و غیره منفجر میشود آیا خودشون حاضرن برن اونجا و علنا لعن و نفرین کنن؟

اینا فقط نظرات من نیست که تندروی خطاب بشه نظر جمعیت زیادی از مسلمین است که نمیشود آنها را نادیده گرفت


چشم ها و گووشها را باز کنیم
alireza سلام.مراسم عزاداری بر اساس رسم و رسوم بوده،بنابراین دستوری مبنی بر چگونگی عزاداری نرسیده!مطابق با رسم و رسوم و البته شرع مقدس و انجام دستورات شرع مقدس!
اگه آیین و رسوم بر خلاف حکم شارع باشد،ساقط است!
در مورد آقای شیرازی هم که ما اصلا ایشون رو جزو مراجع و یا علما قبول نداریم و حرفش رو سند نمیدونیم!
ایشون هر چی میگه برا خودش میگه و هفته ی براعتی در اسلام و ایران وجود نداره!
ایشون جرأت کرده که برای مقام معظم رهبری مجلس لعن بگیره و ایشون رو لعن کنه!
شیرازی و حرفاش سندی برای ما حساب نمیشه!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 02:19 ب.ظ
سلام داش علیرضا.متأسفم بازم راجع شما زود قضاوت کردمالبته همیشه در قلب ما جاداریآخه شما وقت نداری نظرات رو زود تأیید کنی برا همین منم بعضی وقتا یادم میره و فکر میکنم نظراتم مشکل اخلاقی دارن


اما اینکه گفتید مراجع نباید در همه حال پیرو رهبری باشن رو تا حدودی قبول دارم


اما نباید اختلاف آرای مراجع تقلید باعث بشه شیعیان همدیگر رو تکفیر کنن و فتواهای رهبر مسلمین رو نادیده بگیرن و باعث شادی دشمن بشه


امروز دیگه کاملا مشخصه بعضی مراجع محترم تقلید با این فتواهاشون و طرفدارانی که دور وبر خود جمع کردن دارن مسیر جدایی رو از شیعیان طی میکنن که عاقبتش همون حرفهایی بود که در نظرات قبلی گفتم و شما تأیید کردید


بعضی ها امروزه علنا رو در رویی رهبر مسلمین قرار گرفته اند


آیا مراجع تقلید واقعا نمیدونن دشمن چطور با قمه زنی چهره شیعه رو در دنیا خراب میکنه؟


کجای این کار تعظیم شعائر شیعه است؟


این کار که بیش از هر چیزی به خودکشی شبیه هست


من در نظرات قبل گفتم که دوستان و برادران ما بر اساس یک روایت ضعیف و نامعتبر قمه زنی رو مجاز می دونن و قضیه حضرت زینب (س) که سر خودش رو به هودج می زنه و شما گفتید هودجی در کار نبوده


وقتی اینطور مسائلی هست چرا بازم مراجع تقلید فتوا به انجام چنین کاری میدن


من که سواد چندانی ندارم با عقل خودم میفهمم که این کار مفید نیست و ضرر داره و توصیه نشده چرا عالمی که حداقل سی سال در راه دین درس خونده دست از این فتواها بر نمیدارن؟


قرار نیست هر مرجع تقلیدی هر فتوایی داد ما چشم و گوش بسته بپذیریم باید فکر کنیم که آیا با منطق جور در میاد یا نه


امام صادق (ع) می فرمایند حدیثی که از ما نقل شده رو اگر با قرآن و عقل جور نشد به دیوار بکوبید


ممنون که نظراتم رو نمایش دادید
alireza سلام علیکم
شرمنده که نظرات دوستان عزیز رو دیر تایید می کنم.نظرات زیاده و وقت بنده هم کم!
قضیه ی قمه زنی فقط خلاصه به اون روایت ضعیف نمیشه!
تو همین پست گفتم نظرات پیرامون این قضیه حول چهار محوره!
مهمترین مرجعی که این قضیه رو مشکل ندونسته آقای خراسانی هستش که ایشون هم نظرشون رو ارجاع دادند به یکی دیگه که مستحب میدونسته.
البته تقلید یعنی پیروی بدون چون و چرا از مرجع جامع الشرایط و در این مورد،هر کس که مرجعی برای خودش انتخاب کرد،باید بدون چون و چرا ازش تبعیت کنه!
مراجع یاد میگیرن که با احادیث چطور رفتار کنن و علم حدیث و رجال رو بهش مسلط میشن.
البته اگر استحبابی از مرجعی در این قضیه صادر شد،دلیل بر این نیست که در ملا عام این کار مستحبی انجام شه.
یکی ندونه فک میکنه همه ی کار های مستحب رو اینا انجام میدن!
این کار مستحبی رو لطفا تو خونه ی خودتون و در خفا انجام بدید که داستان نشه!
آخه ی کار مستحب از نظر برخی،ارزش این همه جدل و دردسر رو داره؟!
اگه ما توش بحث میکنیم،چون میگیم این کار حرومه! حالا ی کار مستحبی هم انجام ندید!
در بهشت بسته نمیشه که عزیزان من!
یکشنبه 11 اسفند 1392 11:43 ب.ظ
سلام علیکم.داداش علیرضا مراجع تقلید محترم هر چقدر هم قابل احترام باشند باید بدونن امروز در دنیای اسلام ولی امر مسلمین امام خامنه ای دامت برکاته است.مراجع باید مواضع خودشون رو مشخص کنند.مقام معظم رهبری در این مورد چیزی نفرموده اند اما ما مردم انتظار مواضع صریح از مراجع داریم و این حق را داریم که این انتظار را داشته باشیم

وقتی حضرت آقا ولی امر است تمام مراجع باید زیر پرچم ایشان حرکت کنند و مسیر جدایی ایجاد نکنند و با فتواهای خود باعث شکاف در جمعیت مسلمین نشوند

من کسی نیستم و خودم رو چیزی حساب نمیکنم که برای دیگران تعیین تکلیف کنم اما مطالبی که گفتم بنا بر حکم عقل بود و این عقل من نیست که اینا رو میگه

دوستان طرفدار قمه زنی با خودشون فکر کنن چرا دولت روباه پیر(انگلیس کثیف) برای مسلمانان شمشیر مجانی میفرسته تا قمه زنی کنند؟

از اون طرف از همین مراسم قمه زنی عکس میگیره و میندازه تو گوگل و با اون بدترین چهره رو از شیعیان نشون مردم جهان میده


حالا تا می تونید قمه بزنید

خواهش میکنم داش علیرضا بذار این نظرمو همه ببینن
alireza سلام علیکم و رحمة الله
مراجع در تمام مواقع نباید مطیع امر رهبر باشن.
مراجع عظام بنابر نظر خودشون و استنباط خودشون از آیات و روایات،نظر میدن و نظر رهبر جز در یک مورد،نمیتونه نظر مراجع دیگرو وتو کنه!
در مورد قمه زنی مراجع لزوما نباید تحت امر رهبر باشن و هر کدوم نظری در این مورد دارن.
بله حق با شماست.این کار باعث وهن شیعه میشه و دشمنان هم آرزوشون همینه...
بنده همه ی نظرات مرتبط با پست رو در صورتی که مشکل اخلاقی یا بی حرمتی نباشه تایید می کنم.
یکشنبه 11 اسفند 1392 10:10 ب.ظ
سلام به روی ماهت داداش. شک نکنید که حرف درست همونه که گفتم.آدرس کلیپ توهین باسم خائن به امام خامنه ای دامت برکاته در پایگاه فرهنگی ذاکردن هست(http://zakeroon.ir)

بله من دوس دارم مجادله کنم

شما برای من بگید کدوم یک از امامان معصوم (ع) قمه زنی کرده؟

حتی یک حدیث هم نداریم که این کار از ائمه سفارش شده باشه

اگر بود همه علما تأکید می کردند نه فقط دو سه تاشون که روبروی مقام معظم رهبری وایسادن و برخلاف دستور امام خامنه ای دامت برکاته در این موقعیت حساس بر ضرر تشیع فتوا میدن

ببینید کسانی فتوا میدن که برای خودشون جای گرم و نرم در شهر قم دارن و از حال سخت شیعیان در مناطق خطرناک دلشون نمیسوزه

راستی داداش فکر کنم نظر قبلیمو تأیید نکردیا.شاید بخاطر اینکه جنجالی بود؟آره؟اشکال نداره ناراحت نمیشم
alireza سلام علیکم
هیچ کدوم از ائمه ی معصومین (علیهم السلام) قمه زنی نمیکردند.
گفتم که بعضی از مراجع عظام تقلید،بنابر نظر خودشون این کار رو درست می دونن.
اختلاف علمای شیعه هم بر سر تعظیم شعائره!
عده ای این عمل رو تعظیم شعائر می دونن و عده ای موجب وهن تشیع.
البته اکثر مراجع بزرگ ما نظرشون اینه که باید از این کار اجتناب کرد.
اونایی که مرجعشون بهشون میگه بزنند،به نظرم لطفا برن تو خونشون بزنن که مشکلی پیش نیاد.
من همه ی نظرات رو،بجز اونایی که ربطی به پست ندارن تایید میکنم!
کدومو میگی؟
یکشنبه 11 اسفند 1392 12:32 ق.ظ
سلام علیکم الداداش العلیرضا و المحمد حسین الگل و رحمة الله علیکم و علی اصدقائکم اجمعین و لعنت الله علی اعدائکم اجمعین الی یوم القیامة.

داداش علیرضا آیه قمه زنی مستحبه؟

یکی از ترفندهای طرفداران قمه زنی اینه که وقتی میخوان قمه زنی رو مجاز جلوه بدن از فتوای هر مرجعی استفاده میکنند غیر از مقام معظم رهبری و اسم دو سه تا مرجع رو میگن طوری که انگار در جهان تشیع فقط همین چند نفر مورد نظر اونها مرجع تقلید کل شیعیان هستند

بعضی فکر میکنن اگر چندتا مرجع رو در مقابل امام خامنه ای دامت برکاته علم کنند میتونن ایشون رو از اعتبار ساقط کنن یا به مراجع مورد نظر خودشون اعتبار ببخشن

یه نفر اومده وبلاگ من کلی بهم فحش داد و از باسم کربلایی هم دفاع کرد برای قمه زنی و توهین های باسم خائن به مقام معظم رهبری دامت برکاته رو تکذیب کرد البته منم بی جواب نذاشتمش

نظرات ایشون رو در پست (آیا لعن حرام است؟)
و در پست اگر شهید شدم حلالم کنید می تونید ببینید.

ایشون در ابتدا از دوستان من در فضای مجازی بودند اما حالا هیچ دوستی با ایشون ندارم
alireza
و علیکم شیخ...
ما تسلیمیم...
اومدم
سه شنبه 6 اسفند 1392 09:02 ب.ظ
سلام
واقعا خسته نباشید
سوال داشتم
مطالب رمز دار یعنی چه ؟
به نظرم بازدید كننده رو میپرونه
موفق باشید
alireza سلام دوست عزیز
این مطلب متعلق به برخی دوستانم بود و کاملا هم خصوصی و سری بود و نتونستم جای دیگه به راحتی مطرحش کنم.
پاکش کردم.
فقط می خواستم ببیننش که دیدن.
هیچ ربطی به موضوع وب نداشت...
سه شنبه 6 اسفند 1392 01:14 ب.ظ
سلام علیکم بر علیرضا و محمد حسین عزیز.

دوستانی که میگن این چند تا عالم رو کل علمای شیعه قلمداد نکنیم

پس امثال شما چرا سید صادق شیرازی رو کل علما جلوه میدین؟

بعدشم وقتی عقیله بنی هاشم (ع) در مفام رضایت از کار خدا بوده و صبر بر مصیبت کرده و عزاداری بر مصیبت رو به روش متعارف انجام داده چه ازومی داره امام خمینی (ره) یک روش غلط رو مستحب بدونه؟

اصلا از گفته امام خامنه ای دامت برکاته که فرمده است روسها کاری با قمه زنی نداشته اند مشخصه که قمه زنی کار غلطیه و عالم اسلامی در حد ایشان یا سایر علما یک غلط را درست جلوه نمیدهد و اگر کسی چنین کاری را درست جلوه بدهد عالم نیست بلکه جاهل است.
مراجع سایر کشورها هم قمه زنی رو غلط دونستن
alireza سلام
داداش خیلی دوست داری مناظره و مجادله کنیا!
داداش حسین ما خیلی گله و اصلا هم هیچ ربطی به آقای شیرازی نداره...
امام خمینی این کار رو مستحب ندونسته! گفتم برخیا هم قمه زنی رو مستحب می دونن که البته نظرشون اینه که این کار تعظیم شعائر است!
عده ای هم با تقیه صحبت کردن و گفتن اگه ضرری نداشته باشه!
ی عده هم گفتن اگه موجب وهن مذهب تشیع نشود! که البته میشه.
اینایی که اینکار رو جایز می دونن،باید توی خفا برای خودشون انجام بدن به نظرم.
برن تو خونه و بزنن اصلا شاهرگشون رو قطع کنن!ما مشکلی نداریم.
ولی توی جامعه و ملا عام به نظرم درست نیست!!!
ولی داداش حسین ما هم مثل شما یدونست.
شما دو تا با هم میشید ی دونه تو صدر جدول...
سه شنبه 6 اسفند 1392 12:14 ب.ظ
با سلام وبتان را پسندیدم خوبه. شما لینک شدید. اگه دوست داشتید منو لینک کنید. یا علی مدد.
alireza سلام علیکم
شما هم لینک شدید
ممنون از لطفتون
دوشنبه 5 اسفند 1392 10:38 ب.ظ
ﻣﺎﻩ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﺳﺎﻝ ﻫﻢ ﺍﻭﻣﺪ
ﻭﻟﯽ
ﺧﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﻣﺎ ﻧﺸﺪ..!
ﺍﻟﻠﻬﻢ ﻋﺠﻞ ﻟﻮﻟﯿﮏ ﺍﻟﻔﺮﺝ
سلام بزرگوار خیلی مطلب جالبی بود چون باید این مطالب نشر بشن تا به همه بگیم که شیعه با قمه زنی مخالفه
نباید با این کارای نادرست اب توی اسیاب دشمان شیعه بریزیم
alireza سلام علیکم و رحمة الله
منظورتون اون عکساس که گذاشتم؟
دوشنبه 5 اسفند 1392 09:46 ب.ظ
با سلام خدا خیرتان دهد.....که با اطلاع رسانی حقیقت دین اسلام را به همگان نمایش می دهید ....
alireza سلام علیکم و رحمة الله
دوشنبه 5 اسفند 1392 06:05 ب.ظ
فکرم همه‌جا هست، ولی پیشِ خدا نیست
سجادهٔ زَردوز که محرابِ دعا نیست
گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
اندیشه سَیّالِ من ـ ای دوست ـ کجا نیست؟!
از شدّتِ اِخلاصِ من عالَم شده حیران
تعریف نباشد، ابداً قصدِ ریا نیست!
از کمّیتِ کار که هر روز سه وعده
از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست
یک‌ ذرّه فقط کُندتر از سرعتِ نور است
هر رکعتِ من حائزِ عنوان جهانی‌ست!
این سجدهٔ سهو است؟ و یا رکعتِ آخر؟
چندی‌ست که این حافظه در خدمتِ ما نیست
ای دلبرِ من! تا غمِ وام است و تورُّم
محراب به یاد خمِ ابروی شما نیست
بی‌دغدغه یک سجدهٔ راحت نتوان کرد
تا فکر من از قسطِ عقب‌مانده جدا نیست
هر سکّه که دادند دوتا سکّه گرفتند
گفتند که این بهرهٔ بانکی‌ست، رِبا نیست!
از بس‌ که پیِ نیم‌ وَجَب نانِ حلالیم
در سجدهٔ ما رونق اگر هست، صفا نیست
بَه بَه، چه نمازی‌ست! همین است که گویند
راهِ شُعَرا دور زِ راهِ عُرَفا نیست
alireza
دوشنبه 5 اسفند 1392 05:05 ب.ظ
سلام علیکم.با یک شوخی جدی از رضا عطاران بروز و منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.حتما تشریف بیارید.به امضای شما و داش محمد حسین نیاز داریم
alireza سلام
اومدم
دوشنبه 5 اسفند 1392 04:19 ب.ظ
سلام متاسفانه دشمنای اسلام دارن با همین قمه زنی ها، قیافه اسلام و قیام باارزش امام حسین رو بد نشون میدن اگه تواینترنت Ashura رو سرچ کنید تنها عکسه قمه زنی میادما نباید این اجازه رو بدیم که به مقدسات و اعتقاداتمون توهین بشه. میتونیم عکسای محرمو رو تو وبلاگمون با کلمه های ashura/ moharramبرچسب بذاریم.
اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا
یاعلی
alireza سلام علیکم و رحمة الله
دوشنبه 5 اسفند 1392 04:15 ب.ظ
به کعبه گفتم تو ازخاکی منم خاک چرا باید به دور تو

بگردم نداآمد :توبا پا آمدی باید بگردی برو با دل بیا تا من بگردم..
دوشنبه 5 اسفند 1392 04:03 ب.ظ
ممنون از مطلب خوبتون
alireza
دوشنبه 5 اسفند 1392 12:34 ق.ظ
سلام بزرگوار!

ممنون از مطلب مفیدتان

براستی در زمان حاضر قمه زنی به یکی از بهانه ها مخالفین برای زدن شیعه و بدجلوه دادن اسلام و شیعه در جهان مبدل شده است

ای کاش این عاشقان حسینی اندکی تفکر می کردند...
alireza سلام علیکم و رحمة الله
یکشنبه 4 اسفند 1392 11:29 ب.ظ
سلام داش علیرضای گل و سلام داش محمد حسین گل.ممنون که منو خبر کردین.بنده هم مطالبی رو از سایت های مختلف در این باره جمع آوری کردم(با نام عیدالزهرا و قمه زنی در دیدگاه مراجع) و نظر مراجع عظام تقلید رو جویا شدم.

امام خامنه ای دامت برکاته می فرمایند وقتی روسها به ایران آمدند گفتند همه مراسمات و رسوم مردم سرکوب شود غیر از قمه زنی.به نظرتون چرا؟آیا اونها دلسوز ما بودن؟مگر غیر از اینه که اونا میخواستن ما با دست خودمون تیشه به ریشه خودمون بزنیم؟

متأسفانه استناد طرفداران قمه زنی به روایتی جغلی که ریشه رواست مشخص نیست و سندش ضعیف است باعث شده است که این بدعت ادامه دار بشه.روایتی که میگه وقتی حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه سر خود را به چوبه کجاوه زد و خون از فرق مبارکش جاری شد

سوال : اگر آن بانو دارای حجاب و پوشش بود و در کجاوه بود پس چه کسی خون رو دید

اگر دقت کنید در شبکه کلمه یا همین شبکه های وهابی بیشترین تأکید روی این مطلبه که قیام عاشورا خودکشی بود و ملازاده ملعون میگه حضرت حسین علیه السلام رفت کربلا خودش رو کشت تا یزید ملعون خلیفه بشه

قمه زنی هم دقیقا هدف وهابی ها رو برای خودکشی جلوه دادن عاشورا برآورده میکنه
alireza در مورد حضرت زینب (سلام الله علیها):
این مطلب برگرفته شده از کتابی به نام «نورالعین فی مشهد الحسین» است که نویسنده آن مشخص نیست و تنها به ابراهیم بن محمد نیشابوری اسفراینی نسبت داده می‌شود که شخصی اشعری مذهب و شافعی مسلک بود و بسیاری از علما در بی اعتبار بودن آن صحه گذاشته‌اند.
چنانچه محدث بزرگوار مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان بیان می‌کند که نسبت سر شکستن به حضرت زینب(س) بعید است، چون ایشان عقیله بنی‌هاشم و صاحب مقام رضا و تسلیم است ، وی سپس با استناد به کتاب‌های معتبر می‌نویسد که اصلاً محمل و هودجی در کار نبود تا آن حضرت سرش را به آن بکوبد.
(منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، جلد ۱، صفحه ۷۵)
یکشنبه 4 اسفند 1392 10:55 ب.ظ
سلام دوست عزیز
پست جالبی بود
اما نظر آقای فاضل رحمه الله
کما اینکه میدانید اصل اولیش بر حلیت بوده است
اما به خاطر وهن ایشون بر حرمت حکم کرده اند
توصیه میکنم این چند عالم رو کل روحانیت شیعه ندانید
آقای وحید خراسانی و حضرت امام و... مستحب میدانستند
اما خوب مطلب جالبی که وهن مذهب میشود
موفق باشید
alireza سلام علیکم
در شرایط امروزی و موقعیت حساس شیعه در جهان،این کار باعث وهن مذهب و دین می شود و جایز نیست.
امام خمینی (ره) هم این کار رو جایز نمیدونستند.
امام خمینی(ره) در این باره چنین می‌گویند: در اینجا هم باید در خصوص عزاداری و مجالسی که به نام امام حسین(ع) بر پا می‌شود سخنی بگویم، ما و هیچ یک از دینداران نمی‌گوییم که با این مراسم، هر کسی هر کاری می‌کند خوب است، چه بسا علمای بزرگ و دانشمندان، بسیاری از این کارها را ناروا دانسته و از آن جلوگیری کرده‌اند.(کشف اسرار، امام خمینی، صفحه ۱۷۳)
نظر 50 تن از مراجع عظام در مورد قمه زنی:
http://abarcooh.blogfa.com/post-1.aspx
نظر علما و مراجع در این مورد:
http://takghameh.persianblog.ir/post/9/
البته اختلاف علما در این مساله هم بر سر تعظیم این کار است.
عده ای آن را تعظیم شعائر می دانند و عده ای باعث وهن شیعه...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

با کپی برداری و نشر مطالب این وبلاگ،ما رو بسیار خوشحال میکنید...
لطفا از عناوین مطالب هم دیدن کنید.
نظر یادتون نره...

مدیر وبلاگ : alireza
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :